fotovilag.hu
Fotóvilág fórum
1 2 3 4 5
Digitális fényképezés / Színkezelés 1x1
Válasz erre
2009-09-08 22:35:23 - bipihu

Miért sötétebbek a weboldalak Snow Leopard alatt?
szerző: dombi | 2009. szeptember 08. @ 00:26
[Adobe blog] A webes tervezők valószínű észrevették már, hogy Snow Leopard alatt sötétebbnek tünnek a CSS színek és a fényképek. Továbbá változni fognak a megjelenített színek Photoshop-ról Flash-re vagy hasonló "kezeletlen" környezetre (mint pl. az Internet Explorer) váltáskor is.

Mi okozza ezt? Nos, az Apple megváltoztatta az operációs rendszerének alapértelmezett gamma értékét. Ezentúl a 2.2-es érték lesz az alapértelmezett, amit a Windows már évek óta használ. Ezért tünnek majd a "kezeletlen" (unmanaged) színek a korábbinál sötétebbnek.

 

Van egy jó cikk a főoldalon....

 
Válasz erre
2008-07-22 06:02:07 - benobi

Szerintem a feltöltött képeket vedd alapul jó színnek, hiszen az a végeredmény. Nekem a monitor színtere sRGB-re van állítva, meg a windows színtere is. Plusz a PS, ahogy írtam. Több ötletem nincs.

 
Válasz erre
2008-07-21 23:54:58 - Sandro

benobi
.
Kipróbáltam, köszi! Monitor RGB-ben sz*r a zöld, windows RGB-ben király!

De, akkor most mit kell csinálnom, hogy a webre feltöltött képeken a rendes szín jelenjen meg???

 
Válasz erre
2008-07-20 07:11:17 - benobi

A PS-ben a Nézet-Proof beállítás-Monitor RGB-t pipáld be és akkor végig a végeredmény színvilágát látod a munka során.

 
Válasz erre
2008-07-19 21:20:35 - bipihu

Na, innen egyszer már én is megjöttem, ha ez az az eset.
Nem használom a Save for Web (vagy Mentés webre opciót).
Helyette a PS-ben mentek átméretezés után (é megpróbálva eltalálni a 250 Kb-t), ekkor színhelyes lesz.

 
Válasz erre
2008-07-19 19:35:40 - Sandro

Most mér sikerült teljesen bekavarodnom!

Szóval hiába vannak a képek sRGB-be konvertálva és az alapértelmezettnek sRGB megadva az ACDSee-ben (Windowsnak meg az az alapértelmezett), akkor is más, mint a PhotoShop. Viszont, ha kikapcsolom a kalibrátor által létrehozott profilt a windowsból, akkor meg mindenütt a vacak színeket látom. Ha visszakapcsolom a kaliblárt színprofilt és azt töltöm be az ACDSee alapértelmezettjenek, akkor sem stimm!
.
Szóval mondja már meg valaki, hogy, ha azt szeretném, hogy a webre feltöltött képeket olyan zöldben lássa más is, mint, ahogyan én látom a PS-ben, akkor mit kell csinálni?

 
Válasz erre
2008-07-19 19:27:12 - Sandro

Igen ez eddig is be volt kapcsolva.

 
Válasz erre
2008-07-18 21:01:13 -

Az AcdSee-nél a Tools->Options->Color Management-nél be lehet/kell állítani hogy "Use embedded profiles when found in image files"...

 
Válasz erre
2008-07-18 19:51:26 - Sandro

Sziasztok

Lenne egy problémám, amire eddig még sehol sem kaptam rá választ, talán, itt tud valaki rá gyógyírt.

Szóval a gondom, hogy a képek mást mutatanak ACDSee-ben, vagy a Windows képjegjelenítőjében, mint a szerkesztő alkalmazásokban (Capture One 3.7, Photoshop CS3). Leírom a munkafolyamatot hátha ez alapján valaki tudni fogja, hol követem el a hibát:

Miután áttöltöm a képeket a számítógépre az alapbeállításokat elvégeztem C1-ben 48 bit-es TIFF képekké konvertélom őket, de nem adok nekik konkrét színprofilt, hanem csak címkézem (Embed Camera Profil).

A következő lépés a PhotoShop, ahol az "Edit" menüpont alatt található "Convert to Profile" eszközzel elvégzem a színtér konverziót - mivel most web-es felületre gyártanám a képeket ezért sRGB a célprofil (Destination Space: sRGB IEC61966-2.1) - majd, ha kell itt is elvégzem a megfelelő utófeldolgozásokat végül pedig "mentés mésként". Az így kapott fájl azonban külömböző "arcot" mutat PS-ben és Windows-ban megnyitva. Az előbbiben még tökéletesen zöld fű, az utóbbiban már olyan , mint amikor ősszel kezd kiszáradni (vagyis enyhén vöröses - barnás). A PS Working Space sRGB-be van állítva és a lementett fájloknak is sRGB színteret mutat az ACDSee, de akkor hol a bibi? A monitor be van kaliblárva (Eye-One Display 2).

Tudja valaki, hogy mit rontok el?

 
Válasz erre
2008-07-17 22:47:34 -

Storno!
Megtaláltam.

 
Válasz erre
2008-07-17 22:12:25 -

Honnan lehet megszerezni a ProPhotoRGB.icc-t?

 
Válasz erre
2007-09-17 21:13:51 -

Bocs, JPG-t akartam írni.

 
Válasz erre
2007-09-17 21:13:19 -

Ja és még egy: Sohasem adok fotólaborba PG-t, mert az kevésbé éles mint a tiff. Persze sok labor ezeket a baromi nagy fájlokat el sem fogadná, de oda nem is megyek.

 
Válasz erre
2007-09-17 20:47:35 -

Elismerem, hogy módszerem körülményes. De nékem abszolut biztonság kell, nagy gondot okozna, ha a munkám egy része elveszne. Mivel a RAW nem bárki által használható, és szinte minden gépnél eltérő,hosszútávú olvashatóságára is semmi garancia, ezért a RAW számomra csak vésztartalék. Ezenkívül az Adobe RGB tiff-n is sokat dolgozom, sokszor a kép egyes részletein is korrigálok, ezért számomra az archív formátum az Adobe RGB-16bit. Kétségtelnül ez munka és helyigényes eljárás.

 
Válasz erre
2007-09-17 20:21:47 -

Próbálgattam ezt a saveforweb-et. (CS-2-vel) Képzeljétek, nem konvertálta át sRGB-be a képet! Ha az ICC négyzetet kipipáltam akkor beágyazta az Adobe RGB profilt, ha nem, akkor nem ágyazta be, de akkor sem konvertált. Kerestem benne valami opciókat, de nem találtam. Nem értem, mire jó ez a funkció akkor.
-
Én az Analóg által leírt módszert kicsit fölöslegesen körülményesnek tartom.
Szerintem fölösleges 16 bites TIF-eket tárolni, de még 8 biteseket is, amikor ott a RAW, ahhoz bármikor vissza lehet nyúlni. A beállítások is megőrződnek egy pár kB-os fájlocskában, akár képenként több verzióban. (Lagalábbis a RawShooternél), tehát az sem vész kárba, azt is arhciválom a RAW-val együtt. A RawShooterrel teljes felbontású (esetemben 2048x3072), jó minőségű ("higher") JPG-ket csinálok Adobe RGB-ben. A kivágást is a RS-ben állítom be, meg mindent. Majd ezekből Batchben kis felbontású, közepes tömörítésű sRGB-seket, némi élesítéssel. Amit meg levilágíttatok, abból meg a labornak megfelelő felbontású JPG-ket, a labornak megfelelő színprofillal. Szintén batch-ben. Ezeket nem archiválom.

 
Válasz erre
2007-09-17 19:46:14 -

Ljubityel: Nem értjük egymást teljesen, én nem ismerem a RAWShootert. Én a Nikon capture-4 el Adobe RGB 16bitet készítek. Eközben a legfontosabb korrekciókat elvégzem, majd a nagyjából jó képet Abobe 16bit -n elmentem. Ezután a Photoshopban megnyitom, és mindent pontosan beállítok, és továbbra is Adobe 16 biten elmentem. Ezt megőrzöm, ezen később is lehet finmítani. Ha papírképet akarok, csak 8 bítre konvertálom, és mehet a fotólaborba -tiff!- ahol nem nyúlnak hozzá, csak levilágítják. Ha netre akarom menteni, akkor biztonsági okokból átdobom egy másik könyvtárba. Ezután jön amit már lentebb leírtam, tehát a 16 bites Adobe RGB-t mindíg megörzöm. Amikor pedig a már beállított Adobe RGB-t a webrementés céljábol SRGB-re konvertálom, már semmilyen képjavítást nem kell végeznem, mehet az egész automatikusan.

 
Válasz erre
2007-09-17 19:09:47 -

OK!
Értem is meg nem is, próbálgatom is, de elfogadható eredmény nem nagyon van.
Analóg:
Azzal amit javasolsz elcseszném azt a lehetőséget, hogy egy Adobe RGB-s (tehát gazdagabb színvilágú mint az sRGB) tif képem legyen. Én előbb monitornézet alapján "készre" editálom a képet a RawShooterből konvertált 16 bites Adobe RGB tif-ben, majd ezt követően konvertálom 8 bites sRGB-be. Ezután gyakorlatilag kezdhetem előről a macerát. Nos ezt szeretném valahogy megúszni.

 
Válasz erre
2007-09-17 19:02:57 -

Szia Ljubityel!
Én sem tudom az Adobe RGB-t webre menteni, legalábbis elfogadható minőségben nem. Előtte átállítom a Photoshpot SRGB-re, ugy nyitom meg az Adobe RGB-s képeket, hogy a konvertálás SRGB-re megtörténjen, ezután már nem kell a színeket korrigálnom, hanem leméretezés és élesítés után mehet a mentés webre.

 
Válasz erre
2007-09-17 17:32:15 - benobi

Na még annyit. A monitor menüjében sRGB van beállítva (más nincs, csak mindenféle Kelvinek), a videokártya szerint a monitorkép színprofilja meg AdobeRGB. Akkor most hova nyúljak a PS-ben?))

 
1 2 3 4 5
számláló