fotovilag.hu
aczelpeter hozzászólásai a képfórumban
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ...
A képhez
2018-04-06 22:25:38 - aczelpeter

Janikám, megyek, ha tudok (momentán nem ismerem még a májusi beosztómat, de remélem, nem lesz foglalt az a délután).

 
A képhez
2018-04-06 19:19:47 - aczelpeter

Ahogy a szélvédő íve megragadja a képet, az nagyon jó, akárcsak az, ahogy a jobb alsó, fényeskék negyed nekifeszül a sziporkázó szaturációjú felső résznek.

 
A képhez
2018-04-06 19:16:55 - aczelpeter

A süllyesztett nézőpont és a szerkezet erős dinamikája "megcsinálta" a képet.

 
A képhez
2018-04-06 19:07:41 - aczelpeter

(Bardóczideáknak), biztos, hogy tudatos volt. d.andras mindíg nagyon tudatos (nekem néha túlságosan is az, örülnék, ha néha zsigerből is lőne, improvizálna kicsit, hagyva "hibát" a képben, de ez nyilván az én becsípódésem csupán). Minden pixelével el tud számolni, nem hagy helyet ahhoz, hogy valami véletlenszerű befurakodjon a koncepciójába. Úgy viszi végig a kép útját, hogy minden pontosan a helyére kerül. Pontosan. Ugyanakkor valóban, igaz, jogos az észrevétel: a szem talán túlságosan kifele fordul - no de épp ez az a valami, ami különös, ami megfog. Egy alkotásban a hibátlan, a mesteri nem elég, kell bele valami különös, legalábbis jó, ha van benne. A többi csupán alapos mestermunka volna, kifinomult gazdálkodás a fény harmóniájával, és ez már maga szép teljesítmény, de ezzel a kicsit extrém túlpillantással valami megmarad az emberben akkor is, amikor már nem látja a képet. Nem iparosmunka így már, több annál.

 
A képhez
2018-03-29 09:05:01 - aczelpeter

Finoman szövi hálóját a fény.

 
A képhez
2018-03-29 09:01:24 - aczelpeter

8 merzsemocsárban dagonyázhat, aki ettől nem kap gutaütést. Az 1. majdnem megüti a szabványtájkép szerkezetét, de a bevágott lombtorzóma bal oldalon ezt is szétveri. A 2. panoráma formátuma csak álca, hisz se jobbra, se balra nem történik semmi, viszont a függőleges tengely tetjébe hasított vékonyka égboltcsík szinte hunyorgásra késztetően uralja a képet, hátha nem tűnik fel, higy az aranymetszésbe bezsuppolt fácska a végletekig életlen és szétmosott. De jön a portré formátumba tett 3., mert a nagy fa csak így fért bele, látunk ilyet nap nap után, de a kissé leszorult ósvény se hat az újdonság erejével, nem ks tudjuk, mit nézzünk témának, hisz annyira zavarosan szabdalja szét a képet az árnyékok esetkeges szövevénye, higy inkább tovább lépünk a 4.-re, mely egy kipattanó rügy kissé homályos technikával felvéve, de menjünk az 5-re, ami ugyanaz, de élesebb, s ekkor már jól bezavar viszont a kusza háttér, jöjjön hát a 6. mely ugyanazzal próbálkozik, mint a 2, ámde itt fénylik a sás, csak nem tudjuk, hol álljon meg a jobbról balra és balról jobbra ingázó tekintetünk, mert megállási pont, az nincsen, s akkor jón végül a 7. és 8., mintha nagyon piszkos vonatablakon átvcsidálkoznánk rá arra, hogy egyszerre két szürke mosórongy életlenségű dolog repdes az ablak túloldalán.
Nyolc rossz képből nem áll össze fejünkben az az egy jó, amilyen volt például nem rég egy szép, koncentrált, meseszerű télies, légies, finoman napsugaras fotód.

 
A képhez
2018-03-27 08:14:09 - aczelpeter

Fölülről jön a fény, fölül történik minden. Fölül van mindenki, aki fontos. A kistörpék mindig fölfele néznek.

 
A képhez
2018-03-26 22:02:04 - aczelpeter

Sok hasznos tanácsot kaptál egy jól sikerült igazolványkép elkészítéséhez.
Bevásároltál remek fényforrásokat és fényformálókat.
Mégis ezt ajánlanám: mesterséges fényforrásaidat zárd be egy szekrénybe, annak kulcsát dugd el magad elől is egy időre, és ültessed le a modelledet egy ablaktól különböző távolságokra, forgassad a székét különböző szögekbe a beeső ablakfényhez viszonyítva. Fehér derítőlapod biztosan van már, azzal derítsed különböző távolságokból és szögekből az ellenoldalt. Az ablak fénye minden mesterséges fényforrásnál szebb. A jobb fajta fényforrások is ezt próbálják utánozni - több, kevesebb sikerrel Ne kérdezz senkit, inkább Te lássad meg, mit tapasztalsz a különböző ablak - modell távolságokkal, beesési szögekkel, derítésekkel! Te láss! Senki se láthat helyetted, maximum tanköny szagú általánossággal szolgálhatnak. És a vállakat mi den esetre fordítsad el valamelyest, mert ez a filmsíkkal párhuzamos beállítás dögunalom. Ámbár útlevélbe kívánatos. Sőt, próbáld az arcot is elfordítani kicsit - persze a szem, az viszont nézzen rád. Ne bújj a kamerád mögé, nézz a modelled szemébe, s ha jól csinálod, ő majd jól visszanéz rád. Akkor meglesz a képed. Sok kisérletezést, sok sikert!

 
A képhez
2018-03-26 11:42:42 - aczelpeter

Remek karakterfotó, méltán a hét képe, gratulálok!

 
A képhez
2018-03-23 16:57:43 - aczelpeter

Érdekes kép.
Alapeleme, vezérmotívuma a ritmus. Erre a ritmusra épül, e köré fonódik minden: a részletek, a kép "meséje" a párokkal.
A ritmus erőteljes, ugyanakkor kicsit hibádzik szerintem. Bal oldalon szűk a kép. Így kicsit olyan a ritmusa, mintha elcsúszott volna az ütemvonalon kívülre. Kis korrekcióval ezt helyre lehet rántani, és akkor javul a helyzet:
http://aczelphotos.uw.hu/images/ritmus2.jpg
De van még további lehetőség abban az irányban, hogy erősebben "üljön" a kép. Két ritmusa is van ugyanis ennek a képnek: a vízszintes és a függőleges. A vízszintes az izgalmasabb, viszont a függőleges ritmus kicsit eltúlzott súllyal jelenik meg szerintem, s ezzel részben kiüti az érdekesebb vízszintes ritmust. Érdemes lehet ezért alulról vágni. És még egy utolsó lehetőség: a fal jobb oldalon vízszintesen fut, bal oldalon al van viszont csavarodva. Nem lenne ez a nézőpontból fakadó csavarodás baj, ha nem éppen a ritmus lenne a kép fő eleme, s ebbe a ritmusba bizony az elcsavarofás belepiszkít, ellene hat. Kétféle módon lehet ezen segíteni: vagy kiegyenesítjük a fal téglalapjait - ez eléggé körülményes - vagy tompítjuk a téglalapokat. Utóbbi esetben plusz nyereségként, melléktermékként a kép kap egy kicsit futurisztikus megjelenést:
http://aczelphotos.uw.hu/images/ritmus4.jpg

 


A Fotóvilág működése

Alapszabályzat


Videóajánlat
Lépcsőszimfónia
kompozíciós esettanulmány

Tapétázás kisvakuval
video
Szarka Klára: A hírkép és a riport
tárgyfotó
Profi tárgyfotó egyszerű eszközökkel
számláló