Alapította: Dékán István 1996-ban

Gondolatok!

Legfrissebb témák
Töröltem a korábbi képanyagból Sikerült az újat feltölteni Lehet,hogy sok tárolt kép nem engedi újak feltöltését?
Szendrei Tibor József
2020-11-07
Tényleg nem lehet feltölteni.
Veress Zsolt
2020-11-07
Nem megfelelő formátumra hivatkozva nem enged feltölteni A kép méretben és formátumban is megfelelő. Ilyen panaszom még nem volt. Vírus nincs a gépen Egyéb funkciók hibátlanok T. Adminisztrátor Tudnátok segíteni? Előre is köszönöm
Szendrei Tibor József
2020-11-07
Nálam is a Nem megfelelő formátum jelenik meg. 
Józsa Géza
2020-11-07
Lajos, már az első posztodnál reagáltam rá, de még az üzenetem se jelent meg a falon
Bányik Éva
2020-11-07
Stimmel, nálam is a Nem megfelelő fájlformátum a hibaüzenet.
Kovács Mihály
2020-11-07
Mar probaltam en is jelezni, nem tudom, hogy ez a poszt egyaltalan megjelenik-e... nalam kulonbozo, megpedig ugy, hogy nincs hibauzenet se, de egyszeruen nem jelenit meg semmit
Bányik Éva
2020-11-07
Nálam is az a helyzet! \" Nem megfelelő fájlformátum\" 
Kesjárné Sluch Marcsi
2020-11-07
Én sem tudok képet feltölteni, mert azt írja ki, hogy: \"Nem megfelelő fájlformátum\" !
Torpis-Bóta Éva
2020-11-07
Lajos olvastam, de nálam működik.
Fotóvilág Admin
2020-11-07
Valamikor a nyolcvanas évek közepén, Franciaországban találkoztam Pete Turner nevével. A fotográfia klasszikusai című francia kiadású könyv-sorozatban egy könyv róla szólt. A minap levettem a polcról és újra átnézegettem. Most megkerestem a neten is. Itt egy link róla, illetve a képeiről. 
https://www.peteturner.com/index.html  
   Akit érdekel.... A képek alatt ott van a készítés dátuma is. Érdemes ezekre is figyelni. Számomra meglepően régen készült képek, meglepően modernek.

Kovács Mihály
2020-11-07
Admin: Jelezném, hogy feltöltéskor vagy a sikertelen feltöltés, vagy a nem megfelelő file formátum felirat jelenik meg. Kipróbáltam olyan képpel is, amit előzőekben azonos formában feltöltöttem, ott sem sikerült.
Deák Lajos
2020-11-06
És akkor még nem is beszéltem arról, hogy esetleg más valamit lát a képben, amit én, Te, nem.
 Részemről maradok a csinálom a dolgaimat úgy ahogy gondolom elvnél, a futottak még kategóriában. Amelyik kép pedig tetszik, amelyikben látok igyekezetet, arról írok pár sort és pontozom.

Kovács Mihály
2020-11-06
Kedves Lajos ! 
  Ne idegődd\\\' magad !  Hogy miért ne? Hosszú azt elmondani, leírni nem is akarok vele vesződni. Csak annyit, amit már egyszer valamikor írtam: A \\\"Népszerű\\\" és a \\\"Profi\\\" nem egyenlő egymással, még akkor sem, ha a \\\"Profi\\\" minősítéssel lehet a kép \\\"Népszerű\\\". Ezt lehet ostobaságnak, rossznak nevezni, de ez van. És nem csak itt, hanem a világban mindenütt, az összes művészeti ágban. Ezt minden alkotónak meg kell tanulni. Erről talán Péter tud sokat mondani, nálam sokkal hitelesebben.
Hogy mit lehet erre reagálni? Lehet sok mindent: Lehet hisztizni, hátat fordítani az egésznek, nem törődni vele, hanem csak alkotni a saját normáink szerint, lehet megalkudni..... kinek mi a szimpatikus.

Kovács Mihály
2020-11-05
Az oldal nálam nagyon lelassult! A képek betöltése hosszú ideig tart, ezért egyenlőre abbahagyom! 
Mivel a nemzetközi oldalak pld. 500 px. képeinek betöltése normális, ezért gondolom a hiba nem az én készülékemben található!

János Müller
2020-11-02
Aki szerencsés és több Mestertől tanulhatott az átveszi ezen  érzéseket, gondoltatokat, stílusokat. Amik leülepednek, érnek, majd megjelenhet valami más, egy új forma, új minőség
Szendrei Tibor József
2020-10-29
Így van (reneszansz/barokk, óriási különbség) hozzátéve, hogy a barokk bőségesen szolgált a nagypolgárt kiszolgáló alkotásokkal is, és itt meg kell említenem  kedvencemet, Vermeert; de Rembrandt, s egyáltalán a németalföldiek általában igencsak polgárira “vették a figurát”. És akkor a par excellence egyházi barokk (manierista): El Greco, mekkora csodákat festett. A zseni bármilyen zsákban tud táncolni! Sőt, láthatóan élvezi is a zsákját :) 
Aczél Péter
2020-10-28
Olvasgatom a gondolataitokat: Érdekesek, de egy kis közbevetés, nem azért mintha irányítani akarnám a beszélgetéseteket, de én nem csak, sőt nem is igazán a mester-tanítvány viszonyról írtam, hanem a divatról, a trendiségről, amit sokan követnek.  Erre Péter reagált is. A trendiség, a korszellem pedig figyelemre méltó módon viszi az embereket, az alkotókat...... sokszor az erdőbe, néha a fényre. 
  Péter szóba hozta a barokkot. Ma már igazán nem is tudjuk elsőre felmérni micsoda különbség volt a barokk és a reneszánsz között. Abban az időben nem úgy működött a művészeti stílusok divatja mint most: Nem úgy volt a stílus kérdése, hogy pár hasonszőrű alkotó kitalált valamit és létre hozták mondjuk a szürrealizmust, vagy a pop-art-ot. A barokk az egy nagyon komoly ellenlépés volt az egyházak részéről a reneszánszra. (Lehet, hogy túlzásnak hat, hogy az egyház egy művészeti irányzatra reagál, így reagál,de a véleményem szerint a reneszánsz életérzés váltotta ki a protestantizmus felbukkanását, ezzel mintegy száz évnyi háborúskodást, hatalmi-vallási átrendeződést okozva.) A barokk az egy igen komoly korlátok közé szorított egyházi propaganda volt!
 Aki a barokk művészeti irányát követte, az akarva-akaratlan a vallási korlátok közt tevékenykedett, elismerte a vallási szabályokat. Egy ugrás a majdnem mába: A náci birodalomban sem csak művészeti kérdés volt a művészet. Az elfajzott művészet az bizony ideológiai alapon volt elfajzott és nem művészeti alapon. De ugorhatunk a még kevésbé régebbi múltunkba is: A szocialista realizmusunk szeretete és a dekadens nyugati absztrakt elutasítása sem művészeti alapon ment.    Ezekre a divatokra, trendekre felülésekre gondoltam, amik ma is megvannak.

Kovács Mihály
2020-10-28
Jónak tűnő okoskodás (“ a mester és tanítvány kapcsolat adja a kontinuitást, a géniuszok adják a forradalmi változásokat”) csak mint annyi csinos általánosítás, teljesen, vagy részben  téves. Művészettörténeti vonatkozásban teljesen téves. A művészet történetében vannak  újítók és összegzők. Nem attól géniusz valaki, hogy újító, hogy forradalmi változásokat ad.. A zene legnagyobb géniusza J.S.Bach összegző volt. Semmit nem újított, az újítók előtte jártak, ő már készen kapta a stílust annak teljes készletével. Kontinuitás. De géniusz volt, és amit létrehozott, az alighanem a legnagyobb alkotás az emberiség történetében. Ugyanakkor például Stamitz újító volt. Azok közül való, akik Mannheimben letrehozták a barokk után a firradalmi, új klasszikát. Amit azután három összegző készen kapott: Haydn, Mozart es Beethoven. A Mannheimiek újításainak közvetlen gyümölcsei: kis jelentőségű művek. A három bécsi összegző: ők géniuszok voltak. És persze vannak az újítók között is géniuszok: például Wagner - bár őneki is gyakorlatilag mindent előkészített, mintegy megágyazott neki valaki: Liszt Ferenc, aki szintén igazi újító. Másik korábban elhangzott tévedés(hez elvezethető) megjegyzés azt feltételezi, hogy a fejlődés a művészet útja. Nos, csalódást okozok: a tudományban valószínűleg ez a helyzet, de a művészetben nem! Bach óta semmit se “fejlődött” a zene. Új stílusok jöttek, de nem hogy nem jelentettek fejlődést, hanem igen-igen nehezen tudták megközelíteni akár a bachi életművet. Egyszerűen csak mások voltak, mint a barokk. De nem a barokkból fejlődtek ki. Annyira nem, hogy Bachot jó egy évszázadra teljesen el is felejtették. Nem játszották, nem tartitták fintos szerzőnek. (Csak jó száz év múlva döbbent rá egy romantikus szerző, mekkora kincset hagyott ránk Bach. Újra felfedezte tehát Bachot, “kiásta”, es példaképnek tekintette: ő Mendelssohn volt.) Viszont nem is kellett nekik azt megközelíteni, hiszen nagyszerűek voltak önmagukban. A szűntelen fejlődés jól hangzó tétele a dialektikus materializmusnak, csak egy nagy baj van vele: egyáltalán nem vonatkoztatható mindenre, annak ellenére, hogy e filozófia megpróbálta mindenre ráhúzni tételét. Amúgy mellesleg: a stílusok, a “forradalmian új” stílusok esete a géniuszokkal is elég érdekes történet. Beethoventől, a klasszicizmus királyától csak néhány utcányira lakott Bécsben egy csodálója, aki önmagát még véletlenül se merte Beethoven nagyságához mérni, félénk szegénységben alkotott. Csak egy évvel élte túl Beethovent. Ő volt Schubert, az egyik legnagyobb romantikus. Szonátái és szimfóniái precizebben követték a klasszikus formatant, mint Beethoven. Nem mert eltérni a formatan szabályaitól, egyetlen ütem erejéig sem (szemben Beethovennel, aki ezt állandóan megtette.) Nem is a formai megoldásaiért érezzük romantikusnak. Egy időben éltek, egy városban éltek, az egyiket ma mégis klasszikusnak, míg a másikat romantikusnak soroljuk be. Ők minden bizonnyal nem sorolták magukat sehova - egyszerűen csak leírták a kottapapírra azt, ami megszólalt a fülükben. Mindezt csak azért meséltem el, hogy óvatosságra intsek mindenkit, aki a művészetben fejlődést, géniuszt, kismestereket és konkrét stílusokat emleget. Nem olyan egyszerű dolog ez!     
Aczél Péter
2020-10-27
A \"Mester és tanítványa\" kérdés elég összetett viszonyrendszer. Az egész emberi tudomány a mesterek és tanítványok - meg az időnként felbukkanó géniuszok - munkájának folyamatosságán alapszik. Maga az iskolarendszer is ezt a folyamatosságot, fejlődést van hivatva fenntartani. Itt most elsősorban a természettudományokra gondolok, de nyilván a kapcsolat kiterjeszthető akár a művészetekre is. Talán ez utóbbi esetben nem olyan sima a folytonosság kérdése. Feltehetném a kérdést vajon a jelenkori (vagy a mindenkori) festészeti irányzatok fejlettebbek-e hatásukban, gondolatiságukban, mint a régebbiek, mert a másság kétségtelen. Mindig lesznek olyanok akik védik és akik támadják az \"akadémiai\" stílust. Mindenesetre gyakori, hogy egy Mester körül kialakul valamiféle bűvkör. Vannak akiknek mindig is fogni kell majd a kezét, vannak akik csak élvezik a kapcsolatokat, a légkört és vannak, akik a mestertől kapott alapokra építkezve járják a saját útjukat, nem egy esetben konfliktusba kerülve  tanítójukkal is. Felmerülhet a kérdés; ha nem lenne a Mester, akkor merre vinne a tanítványok útja? Bizonyára lesznek tehetséges, esetleg szerencsés túlélők, akik talpon maradnak, másokra bizonytalan jövő vár.
Józsa Géza
2020-10-27
Ez a “kinek a farvizén” egy érdekes kérdés. Zeneakadémiai professzorom Wehner Tibor volt, akinek professzora Dohnányi Ernő, tehát Wehner az ő farvizén ... stb. Dohnányi professzora pedig Thoman István volt, Liszt Ferenc tanítványa. Liszt farvizén, ugye... Lehet ezt a kifejezést érdekesen forgatni, Lajos. A FV értékelési folyamata, nyugodtan mondhatjuk, irreleváns a szikra/utánlövés kérdéskörben, es ebben egytértek veled. 
Aczél Péter
2020-10-26
Na jó! Vannak követők is. Sőt a többség követő.
De ez tulajdonképpen alapvető emberi tulajdonság.
Bocsánat, ha valaki lelkesedését lelohasztottam volna.

Kovács Mihály
2020-10-26
Ez többnyire így van. Az alkotás öröme behelyettesíthatő az aktuális divat lekoppintásának sikere fólött érzett langyos boldogságpótlékkal... Szabad választani, merre keresd az utad. Azt hiszem, minden alkotás előképekből indul ki, ami lehet a kalapos cigány magyarosch stílusban, vagy szimbolista festmények, vagy akármi...a nagy kérdés csak az, hogy az előkép folytonos ismétlésébe, újabb es újabb, sematikus lemásolásába sül bele az alkotó, vagy az előképet megtartva-eleresztve ki tud magából pattintani valami szikrát, ami már csak az övé (mégha csak kicsike szikra is). A műveszettörténeten végigvonulnak az ügyes-unalmas másolók és a szikracsiholók. Nem kérdés, melyikből van kevesebb.
Aczél Péter
2020-10-26
Alkotás öröme..... ezzel kapcsolatban meglehetősen szkeptikus vagyok. Szerintem itt nagyon keveseket hajt ez az érzés. Vagy legalábbis igen erősen hat erre az alkotási örömre a divat. Vannak divathullámok amikre sokan felülnek. Ha éppen az a  trendi, hogy nem manipuláljuk a képeinket akkor nem manipulálunk, ha pedig az elmozdulás effekt használata a divat akkor elmozdítunk mindent, kivéve egy valamit. De ez nem csak az itteni alkotókra, az itteni alkotók egy részére vonatkozik. Pár éve követem a MAFOSZ pályázatok elfogadott, díjazott képeit.... olyan szépen látszanak az éppen aktuális trendek, hogy csak még. Ha a drónos képek a trendik, akkor pár évig drónos képpel van tele a kiállítás, ha a kalapos cigány a trendi, akkor a kalapos cigányból van rengeteg.
Kovács Mihály
2020-10-26
Igen...Eifert mondta nekem pár évvel ezelőtt: ha valaki megtanulja a photoshop-ot, abból szörnyű dolgok is kisülhetnek.
Szerintem semmiképp nem szabad osztani az észt. Türelemmel ki kell várni, míg érik, érik, végül egyszer tán beérik, beérkezik a kisérletező. És akkor valami olyat mutat nekünk, amit megsüvegelünk. Egyébként is az út a fontos, az alkotás öröme, sokszor talán fontosabb, mint a végeredmény.
(Óvatos tanáccsal, véleménnyel azért lehet szolgálni, feltéve, hogy megvan rá a fogadókészség.)

Aczél Péter
2020-10-25