Alapította: Dékán István 1996-ban

Gondolatok!

Legfrissebb témák
Én maradok a kis kompaktomnál ...
Nem azért mert egy drága és jó géppel szemben ellenérzéseim lennének, de egyszerűen nincs rá pénzem, és webes méretben ezzel is tűrhető a minőség ...
(ha nagyban kellene print, ott persze meghal ... )
Már jó ideje jelmondattá vált: amit nem tud a gépem, azt hozzáteszem én az
utómunkával ...   Hogy mennyire sikerül, azt úgy is a befogadó közeg dönti el ... :)

Kiss Tibor
2019-07-08
Ezen a kütyümánián nem lehet csodálkozni, hiszen az emberiség történetét végigkíséri a bálványimádás. Hogy én is hozzájáruljak a közhely parádéhoz, jó munkát csak jó szerszámmal lehet végezni.
Igen, valóban a telefonok komoly karriert futottak be, nem véletlen, hogy a kompakt gépek piaca szép lassan összeomlik, és a telefonokra, látva a használati szokásokat, nem is annyira igaz, hogy nem a gép készíti a képet, legfeljebb azt nem ők döntik el, hogy mi legyen a képmezőben.
Az is igaz, hogy aki csak műanyag poharat akar gyártani, nem kell, hogy beruházzon egy CNC esztergára, anélkül is hibátlan terméket tud előállítani.

Deák Lajos
2019-07-08
Kedves Terézia!az oldal alján. A jobboldali szélső ikon az a Flickr tarhelyunk.10 000
L Tamás Varga
2019-07-08
Rohadtidegesítőhogyagépmindentegybeír!
Dr. Németh Ferenc
2019-07-08
A felszerelésfetisizálása jellegzetes amatőrtulajdonság, és én ebből a szempontból is tipikusamatőr vagyok: jobban bízom a gép képességeiben, mint a magaméban. Az a bölcsesség,hogy a nem a nem a fényképezőgép csinálja a képet, hanem az ember, az énfülemben kicsit úgy cseng, mint az a közmondás, hogy a pénz nem boldogít. Lehet, hogy ezáltalában igaz, de az én esetemben nem feltétlenül érvényes. Engem ugyanis valamiért sokkal jobbaninspirál fényképezésre az új Ricoh GRIII-asom, mint az ugyancsak kitűnő GRI (ésmost két olcsó, de professzinista darabot hoztam példának). Nikon Z6-ot vagynegyvenöt megapixeles D850-et pusztán azon egyszerű oknál fogva nem veszek, mert nem futja, de kétszerakkora lelkesedéssel futnék téma után kezemben a legújabb technikai csodákkal,mint másodkézből vásárolt, koros tükörreflexesemmel. Sokkal büszkébb volnék rá,ha a vízióim vezérelnének, nem a kütyümániám, de legalább valami még lelkesít. Egyamatőrnél úgyis az a legfontosabb.
Dr. Németh Ferenc
2019-07-08
A régi fotóvilág.hu oldal képeit hol lehetne újra megnézni , vagy eltűntek amikor az oldal megszűnt. Sajnos volt még egy hasonló szomorú élményem amikor a Panorámió fotósoldal megszűnt a képek halálra voltak ítélve , illetve át lehetet tölteni a google oldalra ha idejében észrevetted...……. 
Dr.Varga Terézia (vterezia)
2019-07-08
Én meg szimplán úgy gondolom, hogy attól, mert valakinek teszem fel 500 ezres gép van a kezében, lehet, hogy baromi gagyi \" fotós \"..., egy középkategóriás mobiltelefonnal pedig szintén lehet valaki \" profi \"aki meglátja azt amit meg kell, úgy, ahogy kell. Nem az eszközön múlik leginkább. Persze más egy szakma, ahol a gép a munkaeszköz...., de amatőr szinten semmiképp nem ez a legfontosabb. Nekem volt annak idején Iphone 3Gs-sel készült képeimből kiállítás. Aki ismeri tudja, hogy ez egy 10 éves modell már.....
Komlós Gabriella
2019-07-08
Kedves Török Zoltán:  Akkor konszenzusra jutottunk, hiszen, bár más irányból közelítve, ugyanoda jutottál mint én: a zoom objektívek nem csupán a profi riporterek munkaeszközei és/vagy a gazdag amatőrök státusszimbólumai, hanem mindenki számára elérhető praktikus eszközök, amik között vannak kevésbé jók, a profik számára használhatatlan , többnyire a legolcsóbb kategóriába tartozó kit objektívek és vannak jó minőségű, többnyire igen drága darabok is. A helyes döntés egy amatőr számára éppen az, amire célzol, egy alkalmas váz,/akár APS C is, bár a profiknál elképzelhetetlen/ kiváló objektívek, /nem olcsók, sőt/ és, hogy folytassam, stabil állvány/nem olcsó/, stabil gömbfej, /nem olcsó/, távkioldó, /olcsó/ és akkor csak az alapvető felszerelések közül is a legalapvetőbbekről beszéltem, azokról, amik nélkül lehet ugyan elfogadható képeket készíteni, ideájában még kiemelkedőeket is, de a jelenlegi fotográfiai közízlés által magasan jegyzett képeket csak elvétve. És akkor hol vannak a világosítás eszközei,/ nem stúdiófelszerelés, csak egy-két egyszerű rádió vezérelt vaku, vezérlővel/ a szűrők, /legalább egy polarizációs, de jó, ha van szürke átmenetes és néhány szürke, objektív méretenként/ egy szférikus diffúzoros fénymérő, a beeső fény méréséhez és, bár egy hétköznapi amatőrnek már az illúziók kategóriájába tartozik, de a profiknak biztosan rendelkezésükre áll, egy színhőmérséklet mérő és itt be is fejezem, mindez a magyarországi 246000 Ft-os havi nettó átlagfizetésből /statisztikai adat/ finanszírozva. Ebből is látható, hogy a fotográfia valóban technikai sport és, ha megnézed a FV nemzetközileg is magasan jegyzett alkotóit, egyik sem filléres kacatokkal készíti a kiemelkedő képeit. Az, hogy telefonnal is lehet jó képeket készíteni, nálam a demagógia, vagy talán inkább a vizet prédikál és bort iszik kategóriába tartozik, még akkor is, ha erre lehet akár kiemelkedő fotósok példáját is felhozni.
Deák Lajos
2019-07-05
A családi kép elvont, bár a címe megtévesztő, de ez benne a gyilkos humor. Az esküvő, pedig kemény dokumentum. Mindkettő zseniális.
Iloczky Judit
2019-07-05
Tudjuk.
Nádor Pál
2019-07-05
Admin: ez valószínűleg programhiba, a hivatkozás nem kattintható.
2019-07-05
Deák Lajos: azt írod: \"Ma már a legolcsóbb cserélhető objektíves fényképezőgépeket is, zoom objektívekkel értékesítik\"
Az olcsőkat lehet, de egy profi mit kezdene a felhalmozódó kitobikkal? PL:
https://fotoplus.hu/hu/termekeink/fenykepezogepek/dslr-tukorreflexes/nikon-df-digitalis-fenykepezogepek/nikon-df-3-ev-dslr-vaz-ezust

2019-07-05
Török László Családjaés Fejes László Esküvője azok közé a képek közé tartozik, amelyeket egyszer látaz ember, és nem felejt el. Az egyik (ál)családi fotó, a másik valódi esküvői,de mindkettő klasszikus. A művészi halhatatlanság egyszerű receptje: készítsolyan fotót, amelyik a műfajában mindegyiktől különbözik.
Dr. Németh Ferenc
2019-07-05
Na most akkor egy kis rendrakás: Török Zoltán által idézett gondolat tökéletes és pontos.
Példa: Élnek egypáran esküvői fotózásból. Ők profik, hiszen fotózásból, esküvői fotózásból élnek meg. Tök jó felszerelésük is van, technikailag tök jó képeket is csinálnak, és nem is használnak, csak minimális mértékben képszerkesztő programokat. 
Látott valaki fotókiállításon esküvői képet?A fotóművészetből tud valaki esküvői-lakodalmi képet mutatni?És a végére még egy : Nem azért nem használnak az esküvői fotósok ps-t mert olyan hozzáértőek, meg olyan jó a felszerelésük, hogy nincs szükségük a ps használatára, hanem azért ,mert ha egy képen kiszedik a menyasszony anyajegyét, akkor az összesen ki kell szedni, ami manapság már akár több száz képet jelent.  A kompozíció meg egyebek pedig végképp nem érdekli sem a fotóst, sem a megrendelőt. A lényeg az, hogy látszódjon, hogy mekkora fene nagy buli volt a lagzi.Lehetne még példákat hozni, de felesleges. Az idézet tökéletesen igaz: A megélhetési profiság, a minőség nem szinonim fogalmak.
Esetleg a megélhetési profiság és a minőségi profiság különbségén el lehet merengeni.

Kovács Mihály
2019-07-04
Kedves Török Zoltán: Ma már a legolcsóbb cserélhető objektíves fényképezőgépeket is, zoom objektívekkel értékesítik, függetlenül attól, hogy azokat mire találták ki. Az tényszerű, hogy egy fix objektívet azonos minőségben, olcsóbban lehet előállítani, mint egy változtatható gyújtótávolságút, ráadásul, miután egyszerűbb is, kevesebb problémát jelent az azonos, vagy jobb minőségű képalkotás megvalósítása. Analóg korban szinte csak ilyenek voltak. Nekem is van néhány.  Én most borítékolom, hogy a FV-on, az alkotók legalább hetven százaléka használ rendszeresen zoom objektívet.
Igen, az érzékelő felbontó képessége valóban és elsősorban a nyomtatási méretet befolyásolja, de nyilván az sem mindegy, hogy egységnyi felületen hány képpontot kell elhelyezni, mert ez nem csak a nagyítást, hanem a pontok tisztaságát is befolyásolja. Talán nem véletlen a 6x6-os 200 Mp felbontású Hasselblad fényképezőgép tízmillió Ft körüli alapára. Az utómunkákról annyit, hogy azok nem csak azt a célt szolgálják, hogy az elkészült képek a leképezett látványt a legtökéletesebben tükrözzék, hanem lehetőséget biztosítanak a valóság egy magasabb dimenziójú valósággá alakítására.
Ha igaz lenne, hogy a drága felszerelés a lúzerek gügyüje, akkor néhány kiemelkedő fotós által deklaráltan használt eszközök nem tartoznának a fotográfia csúcs termékei közé, és nem csak minőségben, hanem árban is.

Deák Lajos
2019-07-04
Sajnos az androidos telefonon nem működik a törlés Az előbb elmaradt egy m és :)))
Veress Zsolt
2019-07-04
Jó, akkor megnyugodtam. Itt a Fotó világon nincs egy profi se.
Veress Zsolt
2019-07-04
Zsolt: \"Azok, akik teljes jövedelmüknek kevesebb mint felét keresik fényképezéssel, amatőrök. Ennek semmi köze fényképészetük minőségéhez. Az ilyen ember szeret fényképezni.\\\"  (Ken Rockwell) 
2019-07-04
Deák Lajos: Monitoron nézve a legolcsóbb felszereléssel is kiváló minőségű képek készíthetők, ha az utómunka nincs kutyaütő módon elgányolva. A drágább felszerelés előnye a nagyméretű papírkép nyomtatásánál mutatkozik meg. APS-C szenzorról pl. gond nélkül nyomtatható A3 méret; de gondosabb utómunkával akár jóval nagyobb is.A drágább felszerelést emlegető lúzerek valszeg a legdrágább eszközökkel is csak szemetet gányolnának. A precíz utómunkához nem kell tehetség, csak szorgalom a tanuláshoz. Persze, a korrekt exponálással sok utómunka megtakarítható. Na, és az objektívek: sok olcsó, fix gyújtótávolságú objektív jobb képet ad, mint a drága variók. Ez utóbbiak amúgy sem az amatőröknek, hanem a sajtófotósoknak lettek kitalálva - bár a gazdagabb (és lustább) amatőrök szívesen használják, leginkább státusz-szimbólumként.
2019-07-04
Akkor én mi vagyok amatőr vagy profi, lévén hogy adtam el néhány fotómat, (igaz abból amit kaptam értük éhen halnék) és a cannonom is tud valamit, talán többet mint én. :)))
Veress Zsolt
2019-07-04
Veress Zsolt: Már nincs egyszerű masina, ha valaki jpeg-ben fotózik akkor a legolcsóbb gép is manipulálja a fotót a beállításoktól függően. A mobil telefonokról nem is beszélve, ahol effektek garmadája módosítja a képet ahogy azt a program jónak látja. 
Nádor Pál
2019-07-04
Magából a fotózásból egyre nehezebb megélni a hivatásos fotósok nagy bánatára. Ezért egyéb bevételi források után néznek, pl. workshopokat tartanak, fotós túrákat szerveznek.
Nádor Pál
2019-07-04
Komolyra fordítva a szót. Az én véleményem szerint profi fotós az aki mondjuk egy relatív egyszerű masinával és ebben a digitális világban fotosop nélkül képes kiállitasi szintű képet készíteni
Veress Zsolt
2019-07-04
Kedves hozzászólók. Valóban mindenre lehet példát találni, ahogy az ellenkezőjére is, mondja az ismert közhely. Mégis, amikor még a Lumix FZ-300-as gépemmel fényképeztem, kedvenc FV klasszikusom, volt fotókör vezető, úgy nyilatkozott, hogy ezzel a vacakkal ne is várjam, hogy tudok majd jó képet készíteni.
Zsolt: A profi fotós, már aki menő és nem a futottak még, Kacorkirály és Rizibizi kategóriába tartozik, az kamionnyi felszereléssel és busznyi asszisztenciával dolgozik. A felszerelése gyakran a gyártók legújabb próba példányaiból áll, amit tesztelésre adnak nekik. Ettől még jó fotósok, mert ilyesmit nem sokunknak ajánlottak még fel. Többnyire, annyira közismertek, hogy senkinek sem jut eszébe a képeiket, főleg, ha nem eladásra, hanem kiállításra szánják, pixelenként átböngészni. Köztük is vannak populáris és réteg fotósok. A közönség a populáris témákat, populáris megoldásokat értékeli, hiszen legtöbbünk ezt az utat járja.

Deák Lajos
2019-07-04
No, akkor ha valaki profi , nem feltétlenül jó fotós :)
Veress Zsolt
2019-07-04